Primul portal
dedicat controlului riscurilor.
 Vineri, 28 iulie 2017

Alerte de risc NOU!
Prezentare alerte de risc
Modele de alerte de risc
Resurse
ªtiri
Anunturi
Articole si recenzii
Legislatie specifica
Glosare
Întrebari & raspunsuri
Programe TV
Download software
Ghiduri practice
Cursuri si seminarii NOU!
Utile
Interactiv
Newsletter
Prognoze de risc
Chestionar
Prevenirea pierderilor
Pentru companii
Pentru persoane
Clasificarea riscurilor
Furnizori de solutii
Securitate fizica
Asigurari
Consultanta
Securitate IT&C
Auto si accesorii
Proprietate intelectuala
Instrumente financiare
Diverse
Bursa solutii preventive
Cereri de oferta
Promovare
Despre noi
Oferta publicitate
Sponsori
Contactati-ne

 
Cabinet avocat Bucuresti

   
  HOME    Detalii :: Glosare
Airbag

Numit si sistem de retinere suplimentara [SRS], acesta este un echipament de securitate pasiva. In caz de coliziune, airbag-ul se declanseaza in interval de milisecunde, fiind activat de senzori de coliziune si umflat de un generator de azot. Sansele de supravietuire ca urmare a unei coliziuni frontale cresc daca actiunea airbag-urilor este dublata de cea a centurilor de siguranta. Se estimeaza ca numai in SUA airbag-urile au redus gravitatea leziunilor in sute de mii de cazuri si au salvat vietile a peste 3600 de persoane pana in anul 2000.

Exista airbag-uri frontale pentru sofer si pasagerul din fata – cele mai utilizate – airbag-uri laterale pentru protectia toracelui si airbag-uri cortina pentru protectia capului pasagerilor de pe locurile laterale. Recent au aparut primele modele de airbag-uri pentru genunchii persoanelor care calatoresc in fata, si se studiaza posibilitatea introducerii de airbag-uri pentru protectia la coliziuni din spate precum si de airbag-uri frontale pentru pasagerii de pe bancheta. Cea mai recenta generatie de airbag-uri se activeaza in functie de gravitatea coliziunii. Daca deceleratia detectata este sub un anumit prag, atunci sacii sunt umflati partial. Daca e vorba de o coliziune violenta, umflarea se face la capacitatea maxima.

Pe de alta parte, exista si o latura negativa: pernele gonflabile au cauzat si accidente, chiar fatale, prin declansarea accidentala, in special daca pe scaunul pasagerului din fata a fost un copil cu varsta sub 12 ani. Declansarea se face cu viteze de cca. 300 km/h, astfel ca efectul este echivalent cu al unei lovituri brutale de pumn in plina figura.




Alte stiri si articole din aceeasi categorie:
Stiri
Vorbitul la telefon la fel de periculos ca si conducerea in stare de ebrietate

On Call, noul serviciu de salvare, asistenta si monitorizare lansat de Volvo

Cele mai recente evaluari ale securitatii automobilelor

Ce-si doresc proprietarii de automobile in privinta sigurantei?

Pe Valea Oltului (DN 7 / E 81), circulatia rutiera si feroviara raman blocate

Statistici privind furturile din autoturisme si masurile de prevenire

Rovigneta poate fi platita pe durate mai scurte de un an.

Noul Cod Rutier va intra in vigoare la 1 decembrie

Verificati inregistrarea ITP-ului pentru automobilul dvs.

Alerta de risc: se apropie termenul limita pentru RCA si ITP

Articole
Tehnologii pentru siguranta, care nu fac cat costa

7 obiceiuri periculoase la volan



inapoi


recomanda acest site  |  printeaza pagina printeaza pagina
  Copyright © 2002 - 2009 Inoventis srl
  Toate drepturile rezervate.
Regulamentul de utilizare | Harta site-ului | Contact